Op maandag 26 mei organiseren wij voor de HR professionals een NMo Connect over thuiswerken. Steeds meer medewerkers werken regelmatig vanuit huis, en met de wet Wet flexibel werken is hybride werken niet meer weg te denken binnen de meeste organisaties. Werkgevers worden zich hierbij steeds meer bewust van hun wettelijke zorgplicht: het waarborgen van een veilige en gezonde werkplek, dus ook in een thuissetting.
Thuiswerken is echter geen recht van de werknemer, maar op grond van de wet een mogelijkheid waarover je als werkgever mag beslissen. Een werknemer kan thuiswerken dus niet zomaar afdwingen. Anderzijds mag je een verzoek tot thuiswerken ook niet zonder reden weigeren.
Maar wat als je door thuiswerken een onderbezetting krijgt op kantoor? Heb je als werkgever mogelijkheden om goede afspraken te maken over thuiswerken? En heeft jouw organisatie al een thuiswerkbeleid? Het is cruciaal om hierover goede afspraken te maken met elkaar.
Bij deze online bijeenkomst behandelen we:
- De noodzaak van een thuiswerkbeleid: wat moet hierin staan?
- Juridische aspecten van het thuiswerken, inclusief wat er mogelijk is als een medewerker niet op kantoor wil werken.
- Praktische tips om arbo-wetgeving te integreren in je beleid.
- Hoe je effectief communiceert over hybride werken naar je medewerkers en wat dit kan betekenen voor hun motivatie.
Deze bijeenkomst staat onder leiding van Chantal Janssen, een ervaren HR-professional met een bachelor in HRM en een master in Arbeidsrecht. Chantal helpt je bij het vertalen van theorie naar de praktijk, zodat je zowel voldoet aan de regels als een mensgerichte organisatie blijft.
Mis deze kans niet om waardevolle inzichten te krijgen op het gebied van hybride werken!
Ben jij een HR professional en werk je bij een professionele monumentenorganisatie en wil je graag deelnemen aan deze bijeenkomst? Maar is jouw organisatie geen lid of aangesloten bij NMo? Mail dan naar events@nmo.nl, dan nemen we contact met je op over deelname.